Olen jo pitkään rakennellut kaikkea harrastepohjalta, lähinnä elektroniikkaan liittyen. Kaikki tekniikkaan liittyvä on aina kiinnostanut minua. Ei siis ole kumma homma, että olen kouluttautunut alalle ja saanut insinöörin paperit. Jos ollaan tarkkoja, niin papereissa lukee sähkötekniikan insinööri. Vaikkakin koulutusohjelma oli aikoinaan elektroniikka. Koulun penkillä taisi mennä aika monta vuotta, joskin siellä ei tullut liikaa istuttua. Piti töitä ja vastaavaa tehdä, niin se vähän venähti.
Työkaverini kanssa olemme paljon keskustelleet
sähköautoista, niiden kehityksestä ja seurailleet akkujen kehitystä. Hänellä on
ollut monta vuotta tallissa kupla odottamassa rakennusta, joten koitin saada
hänet innostumaan sähköauton rakentamisesta. Tässä en ole kumminkaan
onnistunut, joten ostin sitten itselle projektiauton, josta tässä blogissa nyt
meinaan kertoa.
Miksi sähköauto ja vieläpä vanhasta kansanautosta, eli
kuplasta? No tähän on monia syitä, mutta tärkeimpänä on auton yksinkertainen
tekniikka ja halvat varaosat. Myös vanhoihin kupliin löytyy paljon valmiita muunnossarjoja
valmiinakin. En ole vielä päättänyt miten valmiin setin meinaan ottaa. Tämä
selviää kyllä ehkä joskus, kun hankintaan asti pääsee.
En ole ennustaja, mutta toivon että pääsen joskus ajelemaan
itse kunnostamallani kuplalla, jossa vielä surisee sähkövatkain perässä. Vähän
tehokkaampi semmoinen kylläkin. Tähän aloitukseen en taida kirjoittaa tätä
enempää, vaan tuotan tekstiä sitä mukaan kun näiltä harrastuksilta ja töiltä
joutaa.
Alla on kuva, jossa olen jo vähän edennyt purkamisessa. Laittelen kuvia ja ehkä videoita, kun saan niitä vähän editoitua.
Alla on kuva, jossa olen jo vähän edennyt purkamisessa. Laittelen kuvia ja ehkä videoita, kun saan niitä vähän editoitua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti