Nyt en päässyt, kun yhtenä iltana kuplan kimppuun. Itse
kuplan kimpussa tästä ajasta meni vain osa, koska tallin siivoamiseen käytin
suurimman ajan. Järjestelin puretut osat vähän paremmin ja laitoin roskat
niille kuuluvaan paikkaan. Tästä on jopa videolla todistetta, mutta
imuroinnista ei. Unohtui laittaa kamerat käyntiin.
Olen myös tässä viikolla miettinyt ja katsellut paljon
kuplan vaihdelaatikoista videoita. Vähän vielä mietityttää, että kestääkö se
kaikkea tehoa suoraan? Mikä siellä voisi pettää ja mitä voisi vahvistaa.
Netissä on näköjään saatavilla valmiiksi modattuja kaksivaihteisia laatikoita,
mutta hinta pari tonnia. Ei tuo laatikko teknisesti niin monimutkainen näytä
olevan, niin olen miettinyt, että itse tekisin vastaavan modauksen. Pitää vaan
tarkistaa että mikä laatikko minulla olikaan tuolla paikallaan. Tuleeko
jollakin mieleen tähän ideoita tai kokemuksia?
Mitäs sitten seuraavaksi? Korille pitää tehdä talliin pukit,
ja nostaa kori pois rungon päältä. Sitten rupean rungon kimppuun ja teen sen
ensiksi ”valmiiksi”. Eli täydellinen putsaus, maalaus ja suojaus. Ja korjaukset
myös, mutta nyt ei ole tullut vielä vastaan mitään korjattavaa. Sähköjä varten
vedän putket valmiiksi sivulla olevaan lämpötunneleihin. Toiselle puolelle
tulee vesikiertoa varten putket. Joku voi ihmetellä, että miksi? Akkuja
kannattaa lämmittää/jäähdyttää tarvittaessa, ja järkevin se on tehdä
vesikierrolla. Akkuvalinnasta riippuen itse akkukotelon sisällä tapahtuva
kierto pitää sitten ratkaista erikseen. Teslan akuissa se on jo valmiina. Tunneliin
ajattelin mahduttaa vastaavaa putkea, mitkä käytetään ilmalämpöpumpuissa. Jos
sinne vaan saa mahtumaan. Niissä on eristeet valmiina kätevästi. Jos jollakin
on nurkissa ylimääräisenä semmoista putkea, niin saa ilmoittaa minulle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti